zondag 3 juli 2011

tijd is geld en geld is alles

Ik heb tijd zat, vandaag. Het is immers weekend. Heb net mijn zakgeld gekregen, dus daarom ga ik nu bloggen over geld.
Hoe ik mijn geld verdien:
  • De gebruikelijke klusjes voor de 5 euro zakgeld per maand. Die gaat op de een of andere manier altijd heel snel op... 
  • Folders lopen. Ik wil er geen woorden aan vuil maken, je zal er toch maar depressief van worden.
  • Oppassen. Ja, had je niet verwacht hé? Ik heb 3 adresjes, en ik zie het als slapend rijk worden. Vooral 's avonds, het enige wat ik hoef te doen is de schattig krullenbolletjes een verhaaltje over kabouters voorlezen, de deur heel zachtjes achter me dicht doen, en me beneden op de bank installeren met een zak chips en een stapel science fiction films, het geluid niet te hard zetten, en wachten tot de ouders van de schattige engeltjes thuiskomen. 
  • Zevens halen op school en deze heel per ongeluk aan de wat oudere generatie laten zien. Vraag mij niet waarom ze altijd de behoefte voelen om een 2 euro munt in je hand te drukken als ze je prachtige cijferlijst laat zien. 
  • Een bank beroven, oude vrouwtjes overvallen, en bruggers op school bedreigen. (Dit is zeer vertrouwelijke informatie en ik heb liever niet dat jullie dit door spelen aan derden, hierbij denk ik vooral aan de politie.) 
Wat ik doe met mijn geld:
  • In zo'n koelkastachtig ding gooien, waardoor het veranderd in een reep mars, of een blikje cola. Al doe ik dat dit schooljaar al een stuk minder. 
  • Zonnebrillen en cd's kopen. (Maar ik heb nu ook ontdekt hoe je cd's kunt branden, dat scheelt me een hoop geld, alhoewel het toch leuker blijft met een officieel  hoesje. En ik heb ook al bedacht dat 34 zonnebrillen misschien een heel klein beetje veel is...)
  •  Kringloopwinkels, marktplaats en rommelmarktjes afspeuren naar objecten voor mijn lotr verzameling. 
  • Sparen. Dit lukte me eerst nooit, maar daar heb ik nu wat op gevonden: Ik heb 3 spaarpotten gekocht, op de een heb ik een autokaart geplakt, op een andere een plaatje van een berg snoep, en op de derde een wereldkaart. Als ik geld binnenkrijg dan probeer ik dit altijd over deze drie potten te verdelen. In de eerste pot doe ik geld voor later, om bv mijn rijbewijs te halen ofzo (grote mensen zeuren altijd dat dat handig is) de tweede is mijn snackpot, daar mag ik van mezelf wanneer ik maar wil zoveel geld uithalen als ik maar wil, en wanneer ik maar wil. Hij is best wel vaak aan de lege kant... En de derde pot is voor de reis om de wereld die ik ga maken. 
Mijn vrienden noemen me Dagobert Duck. Ik heb een gruwelijke hekel aan Donald en zijn familie, en ik zal ook niet weten wat ze ermee bedoelen.  :)
Hoe komen jullie aan jullie geld? Bedreigen jullie ook graag bruggers, of houden jullie het netjes met een baantje?  En sparen jullie ook ergens voor?

Grts,

Rae de Rijke.

2 opmerkingen:

  1. Haha, ik krijg gewoon zakgeld, maar ik ben niet zo'n iemand die veel geld uit geeft, daarin ben ik ook best wel Dagobert Duck ;)
    Ik heb ook een potje, hij staat op mijn nachtkastje met een plaatje van New York erop. Ik wil namelijk heel graag naar New York als ik klaar ben met school, dus elke maand stop ik geld in dat potje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaha; 'de reis om de wereld die ik ga maken' altijd zo positief? :D

    BeantwoordenVerwijderen