vrijdag 8 juli 2011

Rae, de naam.

Er zijn in Nederland 8 mannen en 11 vrouwen die de trotse eigenaar zijn van de naam Rae. Dat is niet erg veel, alhoewel ik niet denk dat ik tot die 8 mannen behoor omdat ik niet in Nederland geboren ben, en de bron van deze informatie volgens mij alleen over mensen gaat die in Nederland geboren zijn. 
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/ (Best grappig om eens op te kijken)
Rae betekent lammetje, en is een Engelse meisjesnaam. Kan het nog erger? Ik ben geboren in Engeland, toen mijn moeder daar  op vakantie was, en ze wilde me graag een originele naam geven. Een naam die niet veel voorkomt in Nederland. Nou, dat is haar dus aardig gelukt. Ook heel geweldig dat ze daarna besloot om mijn zusje Jimmy te noemen, ik heb haar nog gesmeekt of ze van naam wil ruilen, maar ben gefaald. Iedereen schrijft mijn naam als Rea, spreekt hem verkeerd uit, en kijkt me raar aan als ik me voorstel. Ook krijg ik duizend keer de vraag uit welk land ik kom. En ik heb ook nog nooit zo'n coole sleutelhanger gevonden met mijn naam erop.  Bedankt lieve mama, en voor alle ouders, denk toch alsjeblieft wat langer na voordat je je kind met een originele naam opzadelt.

Zijn jullie een beetje happy met je naam?

Grts,

RAE.

3 opmerkingen:

  1. Mijn naam is wat minder origineel, mijn echte naam komt 3645 keer voor in Nederland als roepnaam, dus nog best wel vaak. Lulu is minder bekend, er zijn 58 vrouwen met die naam. Maar op zich ben ik er wel blij mee :)

    Ps. Bedankt, ik heb een typfoutje gemaakt met de titel, had het zelf nog niet gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam wordt 868 keer gebruikt als eerste naam en ongeveer 1000 keer als tweede naam, ik ben dus eigenlijk best wel origineel! Ik vind mijn naam best leuk hoewel hij altijd verkeerd wordt geschreven zoals: Hendrike, Hendrieke, Henrieke, Henneke (Wtf?), Henriete (in engeland) enzovoort, Te erg voor woorden! (ik vind lammetje als betekenis best wel leuk! Heel schattig xd)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 880 keer, ook best origineel? #K haat mijn naam, lijkt zo'n lieve meisjesnaam weet je wel, fcking irritant, dus word het maar Luc :D #Da komt bij vrouwen maar 11 keer voor. :D En bij mannen 5230 keer. :D

    BeantwoordenVerwijderen