donderdag 7 juli 2011

Sportdag, de werkelijke betekenis van dat woord.

Vandaag hadden we sportdag. Ja, SPORTdag. Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen wat sporten inhoud? In elk geval niet wat sommigen hebben gedaan... Mijn team bestond uit:
  • 3 tuttebellen die alleen maar een beetje bij elkaar geklit liepen te tutholaĆ«n. (Helena, Leonie, en Sanne)
  • 2 paardrijmeisjes (Hester en Ilse)
  • een jongen die op het laatste moment ging schaken (Sem)
  • een jongen die gewoon cool is. (Phillipe)
En ja, dat faalde. Dat faalde zelfs redelijk hard. We begonnen met voetbal. Ik wil niet opscheppen, maar ik ben redelijk goed in voetbal, voor iemand die het nooit kijkt en het alleen maar doet als er echt niets leukers te doen is. Het team waar we tegen moesten had echter 4 jongens die op voetbal zaten, en een meisje dat erop gezeten had. We hebben verloren met: 9-1. Phillipe heeft het doelpunt gemaakt, Hester, die in het goal stond heeft 4 ballen tegen gehouden. De tuttebelletjes waren bang een nagel te breken (halloo, het is VOETbal!) en hebben de hele tijd aan de kant gestaan. Het tweede potje voetbal, tegen een ander team, hebben  we met 7-4 verloren. Daarna gingen we gelukkig basketballen. Ik ben dol op basketbal, en doe het best wel vaak met vrienden, Phillipe en Ilse zijn aardig lang en, ik geloofde het niet, Hester heeft op basketbal gezeten. We moesten tegen hetzelfde team als de eerste keer bij voetbal en ik dacht dat die voetbalsterren vast geen verstand van basketbal hadden, maar blijkbaar waren ze team super want ze waren nogal een heel klein beetje heel erg goed. Alleen hebben we  deze keer wel gewonnen. Bij het tweede potje basketbal ook, alleen Leonie kreeg een bal tegen haar hand (het was bedoeld dat ze die zou vangen, maar ze was denk ik iets aan het doorspreken over naja, vraag mij niet waar meisjes over praten tijdens een basketbalwedstrijd.), en ze begon te gillen. Het klonk alsof iemand probeerde haar te vermoorden, en samen met die andere 2 ging ze aan de kant zitten janken. 
Daarna hockey. We hadden nu een speler minder, omdat Leonie echt zwaargewond was. Het eerste potje wonnen we met gemak, omdat het andere team een meisjesteam was waarvan een groot aantal nodig wat over Justin Bieber (?) moest  bespreken, dus er maar 2 waren die een beetje serieus probeerden te spelen. Het tweede potje moesten we tegen een team dat de regels niet helemaal snapte. Ze schenen te denken dat de sticks bedoeld waren om iemand de hersens mee in te slaan, dus Phillipe en ik gingen in tegen aanval, hockeystickvechten, en Hester en Ilse probeerden te scoren. Uiteindelijk heeft geen van ons gewonnen omdat er een leraar langskwam die niet helemaal blij was om  6 jongens aan te treffen die probeerden elkaar uit te moorden met hockeysticks. Maar het was puur levensbelang! Alles bij elkaar is onze klas alsnog 2e geworden, vraag me niet hoe.

Houden jullie ook zo van sportdagen?

Grts,

Rae
(die heeft ontdekt dat hockeysticks aardig pijnlijk kunnen zijn.)

3 opmerkingen:

  1. Haha, klinkt echt als een geslaagde sportdag ;)
    Ik had dinsdag atheliekdag en dat is ook niet alles; ik ben superverbrand door de zon en ik heb nog steeds spierpijn :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat en sportdag, wij hebben er twee per jaar, ben bij alle 1e geworden. Vraag me niet hoe, volgens my is superman aan mijn kant :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jonguh Rae jij slaat Fcking hard met die sticks sucker. #Jullie winnen omdat jullie gymnasiumtypjes cheaten. Duh. #Luc lult, ik maak een google account aan omdat je blog fcking goed is.

    BeantwoordenVerwijderen