zaterdag 29 oktober 2011

Uiteindelijk krijgt elke schrijver ermee te maken.

Niet dat ik mezelf een schrijver wil noemen, toch overkwam het me.
Ik startte mijn computer op en las ondertussen mijn Luukieluuk uit. Ik surfte naar blogspot.com, meldde me aan, klikte op "nieuw bericht" het scherm verscheen verbazend snel, ik klikte in het balkje met titel en. Baf, daar was het.
Ik had geen idee wat ik daar neer moest zetten, mijn vingers dwaalden wat doelloos over de toetsen, maar in plaats van dat er een verhaal uitrolde gebeurde er niets.
Ik bleef rustig, klikte twitter tevoorschijn en terwijl ik een tweet typte zag ik de waarheid onder ogen. Ik lijd aan inspiratieloosheid.
Gelukkig was Henrike (van imwritingmyworld.tk) zo vriendelijk om op te merken dat dat ook een onderwerp was, toch blijft het een zwaar feit.

(En volgens mij heb ik nog nooit zo lang over een post gedaan.)

Hebben jullie er ook last van?

Grts,

Rae

7 opmerkingen:

  1. Inspiratieloosheid, is ook erg leuk als je een gedicht wil schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak genoeg helaas. Tja, ik ga meestal eerst iets anders doen en dan komt er wel wat naar boven (maar soms ook niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook weleens last van, maar dan ga ik eerst wat lezen en muziek luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms wel ja, maar gelukkig niet heel vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer zeker. Vandaar dat ik zeer onregelmatig schrijf: enkel wanneer ik voldoende inspiratie heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik geen inspiratie heb, ga ik ook zeker niet meer de moeite doen om iets te schrijven. Ik word er gewoon chagrijnig van als ik het toch probeer. Gelukkig verplicht niemand je om iets te schrijven..

    BeantwoordenVerwijderen