vrijdag 21 oktober 2011

Rae als dichter.

Hoewel ik officieel vakantie heb moet ik voor Nederlands een collage maken over poëzie, met minimaal 1 zelfgeschreven gedicht. Het telt mee als een proefwerk, laat nou net het feit zijn dat ik slechts voor sinterklaas gedichten schrijf. Toch ben ik in mijn pen, of liever, toetsenbord gekropen, en over het resultaat zeer zeker niet ontevreden:

Onzichtbaar.
In zijn groene ogen weerspiegelden
de koplampen van auto's en kronkelden
de schaduwen van achterafsteegjes,
duisternis, angsten. 

Zijn hart was zwaar van het 

rondzwerven, het verlangen naar
warmte, een handjevol lieve
woorden. 


Maar ze trokken aan hem voorbij,
 zagen hem niet. Hij was immers 
slechts een straatkat. 


Grts,

Rae.

8 opmerkingen:

  1. Okee, ik kijk dan toch maar.

    En wat kan ik zeggen, wauw. Goed.

    Geen rijm ;p en mooie originele beelden.

    Ik wil eigenlijk iets citeren, maar weet dan toch niet wat, aangezien ik alles geweldig vind.

    {Onzichtbaar.
    In zijn groene ogen weerspiegelden
    de koplampen van auto's en kronkelden
    de schaduwen van achterafsteegjes,
    duisternis, angsten.

    Zijn hart was zwaar van het
    rondzwerven, het verlangen naar
    warmte, een handjevol lieve
    woorden.


    Maar ze trokken aan hem voorbij,
    zagen hem niet. Hij was immers
    slechts een straatkat.}

    Echt, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij. nu. een. account. aanmaken. op. puberpoezie. en. insturen!

    Hij is echt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en een toffe twist aan het einde. Je moet vaker gedichten schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geschreven! Prachtig einde met de straatkat, doe zo verder!

    BeantwoordenVerwijderen