maandag 21 november 2011

4 zogenaamd poëtische vergelijkingen.

  • Stelletjes zijn als sokken. Sommigen gaan aan, uit, aan, uit, van anderen verdwijnt er één in het grote sokken gat, en weer anderen verdwijnen met z'n tweeën. 
  • Het leven is als een achtbaan. Het zit vol ups en downs, je kunt het uitschreeuwen en bang zijn, maar je kunt ook gewoon je handen in de lucht steken en genieten. 
  • Mensen zijn als broodtrommels. De één krijg je met geen mogelijkheid dicht, de andere met geen mogelijkheid open, en je weet nooit precies wat erin zit. 
  • De toekomst is als het nog niet zichtbare stuk van een weg in de mist. Je denkt wel te weten wat er komt, maar er zijn toch altijd onverwachte bochten, kronkels en gaten. 
Weten jullie er nog één? 

Grts,

Rae.

8 opmerkingen:

  1. Haha, de sokkenvergelijking vind ik echt geniaal bedacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan zou ik die laatste vergelijking in combinatie met de mist doen! (ja ja, actueel ben ik hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen zijn net broodtrommels! Je weet inderdaad nooit wat er in zit, misschien wel een beschimmeld stukje brood.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is een neus: haal eruit wat erin zit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe kan ik niet gereageerd hebben? Ik weet zeker dat ik op het knopje reactie plaatsen had gedrukt... Stomme blogspot!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vooral de broodtrommelvergelijking vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen