donderdag 30 juni 2011

Esther, superman mag met pensioen.

Ik heb lijstjes gemaakt met dingen waar ik over wil bloggen, een van die lijstjes was het lijstjes met levende wezens in mijn nabije omgeving. Op nummer 1 heb ik zonder nadenken Esther gezet. Ik zal je eerste even aan haar voorstellen:
Naam: Esther Elisabeth Achternaamonbekendwantzewilnietgestalktworden
Leeftijd: 89
Hobby’s: Roken, slapen, lezen, chocolade pannenkoeken eten, drinken, en reizen.
Woont: In een onbekende plaats ergens in Nederland, in een klein flatje dat volgestouwd staat met spulletjes voornamelijk uit andere landen.
Droom: Naar Noorwegen en honderd worden.
Is de moeite waard om over te bloggen omdat: Ze mijn beste vriendin, enige en liefste oma is, en ik niet zonder haar kan.
Ja, ik noem haar mijn beste vriendin, en ik noem haar Esther, niet oma. ze is de meest vrolijke persoon op deze wereld die ik ken. Haar levensmotto is: Je leeft maar 1 keer dus leef daar ook naar. En haar tweede levensmotto is: Ik ben oud, en ga bijna dood, dus ik mag alles doen wat ik wil. Die tweede neemt ze zeer letterlijk, ze rookt en drinkt aan de lopende band (Maar verbied mij haar sigaretten ook maar met 1 vinger aan te raken) en ze reist naar de meest verre landen. Ze is bijna 90 mensen!  Voor haar verjaardag vraagt ze vrijwel altijd geld voor een volgende reis, voor haar 90ste verjaardag wil ze naar Noorwegen, dan is ze namelijk in alle landen geweest die ze in haar leven gezien wil hebben.
Ik wil haar voorbeeld volgen, ik wil ook zoveel mogelijk van mijn dromen waar maken, en net als Esther van elke dag genieten. Ik heb groot respect voor haar, en ik hoop dat ze 100 word, dat is namelijk haar laatste droom, gelukkig 100 worden. Maar ik hoop dat ook omdat ik me geen leven zonder haar kan voorstellen, ik mis haar nu al als ze op reis is, en dan weet ik dat ze terugkomt.
Hebben jullie nog opa’s of oma’s? En wat vind je bijzonder aan hen?
Grts,

Rae.

Ps, note voor Esther, want ik weet dat je mijn blog volgt; Ik heb het lekker toch gedaan, en dit bericht kun je niet zomaar meer verwijderen. :p

5 opmerkingen:

  1. Aaahw, Rae, zoo lieff. :)
    Ja, al mijn opa's en oma's leven nog, maar ze zijn lang niet zo bijzonder als Esther. :) Maar mijn opa kan heel erg mooi schilderen, en mijn oma danst. Jammer genoeg zie ik ze niet zo vaak meer... :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven! Ik heb al mijn opa's en oma's gelukkig nog, ik zie ze ook best wel vaak :)

    (Ik heb trouwens vandaag de elke dag bloggen regel verbroken, ik heb geen inspiratie en ook geen tijd - morgen repetitie grieks )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Ik ben echt blij met mijn pake en beppe (fries voor opa en oma) en opa en oma. Mijn beppe heeft haar haar rood geverfd en in stekeltjes gezet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent de eerste blogg die ik volgg als google accountt. :D Maar je blogt leuk duss khoop op un nieuwe post. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaah, zo lief. Mijn oma is naar boven gevlogen (: en ja, ik mis haar wel. Maar ik heb liever dat ze daar is, dan hier zo terwijl ze ziek is. Dus thsjaa (: nu nog gelukkig 1 opa (:

    BeantwoordenVerwijderen